dilluns, 27 de novembre del 2023

QUINUITUQ: un llarg viatge al voltant del món a la recerca de la naturalesa salvatge i amenaçada.


Durant aquests mesos, seguirem el viatge que fa l'Arnau, exalumne de l'escola, per diversos països del món.




Als somnis se’ls hi ha de posar nom. I jo, al meu, he decidit anomenar-lo Quinuituq. Quinuituq és el meu pròxim projecte viatger i fotogràfic. Un llarg viatge al voltant del món, amb el que intentaré conèixer, mostrar i endinsar-me en la naturalesa més bella i amenaçada del planeta.

Però, realment, què significa aquesta paraula? Quinuituq és un terme inuit que s’utilitza per designar “la paciència profunda però amb estat d’alerta”. Per a mi, descriu a la perfecció la fotografia de naturalesa. L’observació atenta. I òbviament, té també un lliga’m molt fort amb l’àrtic. Un dels racons del planeta que més m’atrau. I també un dels territoris més fràgils i a on més s’estan notant els efectes del canvi climàtic.

A partir d’ara, per a mi, Quinuituq serà molt més que això.

Quinuituq serà un viatge indefinit, que començaré el pròxim 4 de febrer de 2023. Volaré cap a Uganda. I després aniré construint el recorregut pas a pas. Ja tinc un itinerari inicial més o menys clar, però prefereixo parlar del viatge a mesura que sigui real.

Aquest projecte serà una oportunitat per invertir la meva energia a fer dues coses que m’apassionen: viatjar i la fotografia. No busco fer la volta al món (en el sentit estricte del concepte), ni ser qui fa les aventures més atrevides i extremes, o el que viatge més barat. No sé quant temps durarà l’aventura. I prefereixo no imposar-me res. Fer un viatge així també implica renunciar a moltes coses, i sovint se’m fa una muntanya pensar a llarg termini. Se’m fa impossible imaginar-me i creure que seré capaç de fer-ho tot.

No sé quin recorregut acabaré fent. Ni si serà un viatge sense interrupcions o necessitaré fer alguna pausa per recuperar forces. Només sé que vull viatjar com a mi m’agrada. Intentant respectar el medi ambient al màxim possible, dedicant temps a observar espais naturals i fotografiant els instants màgics que tingui la sort de viure.

 M’emociono pensant que podré passar setmanes fent safaris. Que m’esperen trekkings entre algunes de les muntanyes més icòniques del planeta. O que, si supero les meves pors, podré nedar a l’oceà entre balenes i dofins.

Per mi Quinuituq seran dies de molta passió i emoció. En què viuré sense rutines i em podré dedicar a fotografiar animals salvatges, paisatges inversemblants i cultures d’arreu del món. Sense presses. Intensament.

I no només em motiva viure l’experiència. Si no també explicar-la i que pugui tenir un impacte. Per petit que sigui. Crec firmament en el poder transformador dels viatges. Per això el bloc de viatges i les fotografies que pugui fer durant la ruta tindran un paper fonamental.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada